Garantia produselor

1.1 CERTIFICAT GARANTIE ECHIPAMENTE

 

Denumirea produsului si data achizitionarii sunt mentionate pe bonul fiscal sau facture care insoteste prezentul certificate de garantie. Garantia legala de conformitate respecta prevederile Legii 449/2003 actializata ( r ) si OG 21/1992,  (R2) si este valabila doar pentru clientii personae fizice si doar pe teritoriul Romaniei.

Durata medie de utilizare si termenul de garantie afferent fiecarei categorii de produse este mentionat mai jos. Termenul de garantie legala de conmformitate este de 24 de luni de la data achizitionarii produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni. Termenul de remediere al deficientelor constatate este de 15 zile calendaristice conform Legii 449/2003 ( r ) de la momentul aducerii la cunostinta vanzatorului prin intermediul datelor de corespondenta mentionate in actul de vanzare sau din momentul predarii produsului catre unitatea de service in baza unui process verbal de predare-primire, in functie de caz.

Produsele de folosinta indelungata la care au aparut neconformitati trebuie sa intre in posesia magazinului vanzator pentru constatare service, confirmare/infirmare deficient reclamate si aplicare a garantiei. Perioada de neutilizare a produsului de catre consummator din motive tehnice neimputabile utilizatorului va fi prelungita cu termenul petrecut in service. In cazul in care produsul isi petrece in service un numar de zile ce insumat depaseste 10% din perioada de garantie, consumatorul va primi un produs nou in schimbul celui defect sau I se va restitui contravaloarea in functie de solicitare.

Modalitatile de asigurare a garantie sunt: intretinere, reparere, inlocuire, reziliere contract si restituire contravaloare produs ( in aceasta ordine). Aducerea la conformitate a produsului in termenul de garantie se realizeaza in primul rand prin reparare, utilizandu-se doar piese noi, apoi prin inlocuire si ulterior prin rezilierea contractului (returnarea conmtravalorii produsului) daca aceasta din urma nu este disproportionate si daca celelalte masuri reparatorii nu au putut fi realizate, in fiecare caz fara plata. Garanmtia este prelungita de catre vanzator cu perioada de timp in care produsul a stationat in service pentru reparatii. Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate. Pentru a beneficia de garantie, este obligatorie prezentarea certificatuluid e garantie insotit de facture de achizitie/bon fiscal al produsului. Garantia se acorda numai pentru defectele aparute in conditiile exploatarii normale conform destinatiei produsului.

 TERMEN DE GARANTIE/DURATA MEDIE DE UTILIZARE

  • 24 luni garantie / 24 luni durata medie de utilizare pentru castile moto
  • 6 luni garantie / 6 luni durata medie de utilizare pentru articolele de imbracaminte si incaltaminte de protective si pentru accesoriile moto
  • 1 luna garantie / 1 luna durata medie de utilizare pentru articolele de imbracaminte pentru strada
  • 1 luna garantie / 1 luna durata medie de utilizare pentru articolele deincaltaminte pentru strada
  • 24 luni pentru piese de schimb de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare
  • 18 luni pentru piesele de schimb after-market / 18 luni durata medie de utilizare

 

  • Nu se acorda garantie pentru consumabile! Nu beneficiaza de garantie piesele ce au caracter consumabil sau accesoriile (acestea au doar garantie de conformitate): curele (distributie si transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, stergatoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri si simeringuri, precum si materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frana, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice.
  • Nu se acorda garantie pentru accesorii si elemente de tuning. ( doar garantie de conformitate )

 

Va recomandam sa consultati ;pictogramele, simbolurile, avertismentele si indicatiile de pe eticheta interioara a produsului sau a manualului de utilizare ( dupa caz) sis a respectati recomandarile!

Garantia  se pierde in urmatoarele conditii:

Daca produsele nu sunt utilizate conform instructiunilor de intretinere specificate pe eticheta produsului sau in manualul de utilizare ( pictograme, simboluri, avertismente)

  • Daca a fost taiata eticheta interioara a produsului
  • Daca a avut loc deteriorarea mecanica, termica, plastica, urme de lichid sau alte substante ( dupa caz)
  • Daca au fost modificate datele dupa certificatul de garantie
  • Daca nu este prezentat bonul fiscal/facture si certificatul de garantie
  • Daca a avut loc ruperea, desfacerea, modificarea sau inlocuirea pieselor sau subansamblelor din interiorul lor

 

Instructiuni de utilizare si intretinere pentru imbracaminte:

Compozitia, instructiunile de ingrijire si pictogramele ce contin instructiuni de spalare, inalbire, uscare, staorcere, curatare chimica, pentru produsul dvs, se gasesc pe eticheta din interior. Aceste simboluri sunt explicate in tabelul alaturat (etichetei). Acestea sunt instructiuni specific pentru produsul dvs si este obligatoriu sa le consultati. Imbracamintea trebuie spalata sau curatata conform instructiunilor de pe eticheta din interior. Nu uscati produsul prin asezarea acestuia direct pe surse de caldura (radiatoare, sobe, etc). Societatea noastra nu isi asuma raspunderea pentru daune provocate de terti precum societati care ofera servicii de curatare profesionala. Imbracamintea din piele poate fi curatata cu o carpa moale, umeda, fara a folosi detergent, solvent, inalbitori sau orice alte substante chimice. Nu folositi produse de curatare indistriala, decat daca este specificat. Aceste produse chimice pot provoca daune ireversibile aspectului pielii si o astfel de situatie nu este acoperita de garantie. Nu lasati articolele din piele in masina de spalat. Daca articolul se uda, stergeti-l cu o carpa moale si lasati-l sa se usuce la temperature camerei, fara a intra in contact direct cu surse de caldura. Feriti produsul din piele de obiecte care ar putea provoca zgarieturi, arsuri, perforatii sau orice alte actiuni fizice ce ii pot cauza daune.

 

Instructiuni de utilizare si intretinere pentru incaltaminte:

Pentru a mari durata de viata a incaltamintei, se recomanda purtarea alternativa a 2-3 perechi de incaltaminte. Pantofii cu suprafete din piele trebuie curatati regulat de praf cu ajutorul unie carpe sau a unei perii moi. Lustruiti pantofii regulat cu luciu de pantofi sau ceara si o carpa moale. Valabil pentru toate categoriile de pantofi, nu ii spalati la masina de spalat. Contactul prelungit cu apa poate duce la avarierea incaltamintei si la invalidarea garantiei. Incaltamintea va fi uscata incet, si nu cu ajutorul surselor de caldura. VA rugam folositi un incaltator pentru a evita avariarea pantofilor in zona calcaiului. Unele articole de incaltaminte pot fi vopsite si unele culori pot migra. Acest fenomen nu reprezinta un defect.

 

Instructiuni de utilizare si intretinere pentru castile moto:

Pentru a mari durata de viata a castilor de protective, se recomanda a se transporta, depozita si intretine corespunzator pentru a nu se premite aplicarea de presiune pe partea interiaora, moale a acesteia. Nu se recomanda depozitarea manusilor in casca. Nu se recomanda transportarea castii in mana sau atarnata de o parte a motocicletei. Curatati periodic casca. Utilizati doar solvent dedicati de intretinere si curatare pentru casti moto. Acolo unde este cazul, instructiunile de ingrijire si pictogramele ce contin instructiuni de spalare, inalbire, uscare, staorcere, curatare chimica, pentru elementele din interiorul castii se regasesc pe eticheta din interior.

 

In eventualitatea unui retur al produsului va rugam sa consultati POLITICA DE RETUR pe care o regasiti pe prima pagina a siteului in coltul din dreapta, sus.

In mod special va rugam sa nu deteriorati in niciun fel produsul si sa respectati instructiunile de ambalare. Nu se lipeste sub nicio forma nimic direct pe ambalajul original al produsului. Acest fapt se considera deteriorare.

Conform O.G. 34/2014 si Directivei UE, produsele achizitionate se pot returna numai in ambalajul original, nedeteriorat si in aceeasi stare in care au fost receptionate, nepurtate, fare semne de montare acolo unde este cazul (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care le-au insotit), in termen de 14 zile calendaristice de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Sub nici o forma nu se accepta retur sau schimb pentru un produs achizitionat de mai mult de 14 zile calendaristice.La impachetarea produselor se foloseste aceeasi forma de impachetare ca la primirea lor. Dreptul de retur se pierde si daca produsul a fost depozitat sau intretinut defectuos, a suferit interventia unor persoane neautorizate  sau daca produsul a fost folosit in alte scopuri decat cele pentru care a fost construit (de exemplu utilizarea in conditii extreme, de concurs,in afara drumurilor publice, etc).In cazul in care una sau mai multe componente ale produsului prezinta urme de uzura, zgarieturi, lovituri sau alte deficiente de natura externa, ne rezervam dreptul de a accepta returul cu scaderea contravalorii produsului deteriorat sau de a refuza returul.




1.2 CERTIFICAT DE GARANTIE PIESE

 

Scopul și domeniul de aplicare

 1.1 Obiectul prezentulului certificat de garanţie îl constituie reglementarea și condițiile de acordare a garanției consumatorilor de către SC MOTORCYCLE EQUIPMENT AND SERVICES SRL

1.2 Prezentul certificat de garanţie este întocmit în baza următoarei legislaţii:

 Elemente de legislație Denumire folosită în certificat Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanţiile asociate acestora, cu modificările și completările ulterioare.

 Legea 449/2003 Ordonanţa nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, cu modificările și completările ulterioare.

Ordonanţa 21/1992 Ordinul MTCT nr. 2131/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activităţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz - RNTR 9

Ordinul MTCT nr. 2131/2005 Ordinul MTCT nr. 2135/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea și certificarea produselor și materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum și condiţiile de introducere pe piaţă a acestora - RNTR 4

Ordinul MTCT nr. 2135/2005 Legea nr. 288 din 5 august 2009 pentru modificarea și completarea Ordonanţei Guvernului nr. 80/2000 privind omologarea și certificarea produselor și materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum și condiţiile introducere pe piaţă a acestora Legea nr. 288/2009

  1. Definiţii

2.1 În prezentul certificat de garanţie semnificația și sensul termenilor și expresiilor de mai jos sunt definite astfel:

Termen/Expresie                                          Definiţie termen conform legislaţiei

Consumator                                     Conform definiţiei din Legea 449/2003

Vânzător                                           Conform definiţiei din Legea 449/2003

Produs de schimb                            Conform definiţiei din Legea nr. 288/2009

Produs de origine                           Conform definiţiei din Legea nr. 288/2009

Produs de folosință îndelungată Conform definiţiei din Ordonanţa 21/1992

Material de exploatare                  Conform definiţiei din Legea nr. 288/2009

Garanție                                            Conform definiţiei din Legea 449/2003

Termen de garanţie                        Conform definiţiei din Ordonanţa 21/1992

Termen de valabilitate                  Conform definiţiei din Ordonanţa 21/1992

Capabilitate tehnică                       Conform definiţiei din Ordinul MTCT nr. 2131/2005.

Materiale de întreţinere și reparaţii         Substanţe sau preparate chimice destinate curăţării, întreţinerii și reparării vehiculelor rutiere

Întreținerea vehiculelor rutiere                 Conform definiţiei din Ordinul MTCT nr. 2131/2005.

Perioadă de utilizare                                     Intervalul de timp stabilit, declarant sau recomandat de producătorul produsului de schimb, produsului de origine sau de producătorul vehiculului rutier, în care produsele de schimb sau produsele de origine își mențin caracteristicile funcționale.

  1. Termene de garanţie și valabilitate

3.1 Termenul de garanţie pentru vicii ascunse și/sau pentru conformitatea produselor de schimb și a produselor de origine acorda pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani dupa cum urmeaza:

  1. 24 luni pentru piese de origine (OE) / 24 luni durata medie de utilizare
  2. 18 luni pentru piesele after-market / 18 luni durata medie de utilizare

 

  • Nu beneficiaza de garantie piesele ce au caracter consumabil sau accesoriile (acestea au doar garantie de conformitate): curele (distributie si transmisie), filtre (ulei, aer, polen, combustibil), becuri, stergatoare de parbriz, burdufe, bujii, garnituri si simeringuri, precum si materialele de exploatare: carburanţii auto, lubrifianţii auto, aditivii pentru carburanţii auto, lichidele pentru frana, lichidele de răcire, uleiurile hidraulice.
  • Nu se acorda garantie pentru accesorii si elemente de tuning. ( doar garantie de conformitate )

 

În cazul în care perioada de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul de garanţie se reduce la această durată.

3.2 Termenul de valabilitate al materialelor de exploatare și al materialelor de întreţinere și reparaţii este de minim 2 ani de la data fabricării.

  1. Drepturile consumatorului

4.1 Principalele drepturi ale consumatorului sunt cele prevăzute în: a) Cap. III paragrafele 9 – 14 din Legea 449/2003; b) Art. 3. paragrafele a – e din Ordonanţa 21/1992. 4.2. Prezentul certificat de garanţie nu afectează drepturile consumatorilor stabilite prin Legea 449/2003 și prin Ordonanţa 21/1992.

  1. Identificarea la consumator produselor de schimb și de origine, a materialelor de exploatare și a materialelor de întreţinere și reparaţii

5.1. Identificarea produselor de schimb și de origine, a materialelor de exploatare și a materialelor de întreţinere și reparaţii la consumator se poate face numai în baza bonurilor fiscale, a facturilor și a devizelor de lucrări, după caz.

  1. Condiţii minimale de acordare a garanţiei

6.1. Documentele pe care consumatorul trebuie să le pună la dispoziția vânzătorului în cazul reclamării lipsei conformităţii și/sau a viciilor ascunse apărute în perioada de garanţie:

  1. a) Documentele de achiziţie (factură, bon fiscal);
  2. b) Certificatul de garanţie cu anexele 1 și 2 completate integral;
  3. c) Copie după cartea de identitate a vehiculului;
  4. d) Dovada efectuării și valabilităţii inspecţiei tehnice periodice a vehiculului;
  5. e) Dovada efectuării reviziilor tehnice periodice (a întreținerii vehiculului rutier);
  6. f) Dovada montării/înlocuirii produselor de schimb, a celor de origine și/sau a materialelor de exploatare de către un operator economic autorizat RAR pentru aceste activităţi (factură/bon fiscal și deviz de lucrări);
  7. g) Raport de constatare a neconformităţilor și/sau a viciilor ascunse, întocmită de personalul desemnat pentru efectuarea diagnosticării

6.2. Acordarea garanției consumatorului

  1. a) În cazul în care cererea de acordare a garanţiei este justificată, repararea sau înlocuirea produselor de schimb sau a celor de origine se va face în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării cererii de acordare a garanției de către SC MOTORCYCLE EQUIPMENT AND SERVICES SRL
  2. b) În cazul unor vicii ascunse, termenul stabilit la art. 6.2. paragraful a) curge de la data finalizării expertizei tehnice effectuate de un organism tehnic neutru, conform Art. 13 paragraful 2 din Ordonanţa 21/1992.

 

  1. Situaţii care duc la neacordarea sau pierderea garanţiei

7.1. Produsul nu a fost comercializat de SC MOTORCYCLE EQUIPMENT AND SERVICES SRL.

7.2. Lipsa oricărui document menţionat la Capitolul 6 art. 6.1 paragrafele a – g.

7.3. Necompletarea sau completarea partială sau nelizibilă a documentelor de la paragraful 6.1.

7.4. Consumatorul a furnizat date eronate sau incomplete pentru identificarea produselor de schimb, a celor de origine sau a materialelor de exploatare.

7.5. Activitățile pentru care este necesară autorizarea agenților economici, conform Ordinul MTCT nr. 2135/2005 s-au desfășurat în afara cadrului legal sau în lipsa capabilității tehnice.

7.6. Produsele de schimb sau cele de origine au fost montate pe un vehicul rutier neînmatriculat.

7.7. Inspecția tehnică periodică era expirată în momentul montării sau a expirat înaintea apariției cazului de garanție.

7.8. Vehiculul rutier a fost accidentat sau a suferit avarii datorate factorilor externi, atmosferici sau de altă natură.

7.9. Vehiculul rutier a fost folosit în alte scopuri decât cele prevăzute de constructorul acestuia.

7.10. Defecţiunile sunt datorate nefuncţionării sau funcţionării defectuoase a unor ansamble, subansamble, mecanisme etc. ale vehiculului rutier sau a lipsei reglajelor funcţionale, a etalonărilor etc. stabilite de constructorul vehiculului și/sau de producătorul produselor de schimb sau a clor de origine.

 7.11. Defecțiunile se datorează mizeriei, impurităților, a corpurilor străine etc., unde e cazul.

7.12. Instalări neautorizate de echipamente/accesorii, altele decât cele din echiparea din fabrică.

7.13. Serii/coduri/marcaje etc. de identificare ale produselor sau ale produselor de schimb șterse/ indescifrabile, marcări sau ștanțări artizanale, făcute în diverse scopuri.

7.14. Defecțiuni datorate abaterilor unghiulare ale sistemului de direcție, funcționării defectuoase a sistemului de frânare, suspensie, răcire, climatizare, electric etc.;

7.15. Nerespectarea programului de revizii tehnice stabilite de constructorul vehiculului rutier și/sau de producătorul produduselor de schimb sau a celor de origine.

7.16. Exploatarea necorespunzătoare a vehiculului (nerespectarea efectuării rodajelor, depășirea regimului termic, a turației maxime admise, a masei maxime autorizate pe axe etc., folosirea acestuia în afara drumurilor publice etc.) sau a intervențiilor neautorizate.

7.17. Produsele de shimb sau cele de origine prezintă urme de lovituri, șocuri mecanice, termice sau de altă natură, rupturi, fisuri etc., neimputabile acestora.

7.18. Produsele de schimb sau cele de origine au fost montate împreună cu subansamble defecte, uzate, modificate etc. Piesa nu a fost montata de personal specializat intr-un service auto autorizat RAR sau de producatorul autovehiculului.

7.19. Demontarea în părți componente sau subansamble a produselor sau a produselor recondiționate, precum și deteriorarea sigiliilor, unde este cazul.

7.20. Neefectuarea operațiilor de verificare, etalonare, reglare etc. la terminarea reparațiilor, în conformitate cu Ordinul MTCT nr. 2131/2005, a celor impuse de constructorul de vehicul și/ sau a celor impuse de producătorul produselor de schimb sau a celor de origine sau ori de câte ori este necesar.

  1. Recomandări pentru respectarea legislației privind protecția mediului, a securității și sănătății

 8.1. Produsele de schimb, cele de origine și materialele de exploatare trebuie colectate selectiv de către agenții economici și eliminate conform legislației în vigoare.

8.2. Respectați indicațiile cu privire la manipularea, depozitarea și transportul materialelor de exploatare conform etichetelor, a fișelor cu date de securitate sau a altor documente similare.

8.3. Respectați indicațiile cu privire la manipularea și depozitarea materialelor de exploatare pentru a preveni apariția incendiilor.

 

Anexa nr. 1 la certificatul de garanție privind datele minime necesare de identificare

Date de identificare

Date de identificare

Nr si data doc achizitie

 

Identificarea vehiculului

 

Identificare consumator

 

Semnatura cumparator

 

 

 

Anexa nr. 2 la certificatul de garanție privind intervențiile în perioada de garanție

Data intrare

Data iesire

Defect reclamat

Solutionare

Observatii

Semnatura consumator